Hit enter after type your search item
Onime Marketing

Twoje źródło tricków do gier!

Wielu liderów Final Fantasy 7 Rebirth opisuje, jak „trudny” był rozwój JRPG: „Szczerze nie byłem pewien, czy uda nam się to wszystko złożyć w całość na czas”

/
/
/
36 Views

Główni programiści, którzy pracowali nad Final Fantasy 7 Rebirth, opisali, jak „trudne” było naprawdę tworzenie kontynuacji.

Final Fantasy 7 Rebirth, druga część trwającej trylogii remake’ów, została wydana zaledwie w zeszłym miesiącu i spotkała się z powszechnym uznaniem i stała się najwyżej ocenianą grą z serii od ponad dwóch dekad. Jednak stworzenie czegoś tak potwornie wielkiego i gęsto upakowanego było oczywiście dość trudne, co potwierdziło wielu programistów.

„Praca nad nim dla mnie jako twórcy była bardzo przyjemna, ale obciążenie pracą było również dość duże” – mówi główny artysta zajmujący się interfejsem użytkownika, Hsueh Huei Liao, na temat Square Enix podsumowanie deweloperów. „Mimo to zespół ds. interfejsu użytkownika ciężko i bezkompromisowo pracował nad każdą z nich, dochodząc do tak wysokiego standardu, że każda z nich przypomina niemal osobną grę”.

Dyrektor ds. środowiska Takako Miyake powtórzyła podobne zdanie, nazywając rozwój „trudnym”, podkreślając jednak, że „personel był jednomyślny co do tego, że to doświadczenie jest warte włożonego przez nas wysiłku”.

Dyrektor bitwy Teruki Endo nie był pewien, czy zespołowi uda się „złożyć to wszystko na czas”, kiedy po raz pierwszy zobaczył, „ile treści trzeba będzie stworzyć dla tej gry, nawet tylko na potrzeby walki”. Biorąc pod uwagę, że każda kombinacja postaci ma swój własny, niepowtarzalny ruch synergiczny, nie jest to zbyt zaskakujące.

Wspólnym motywem wszystkich komentarzy deweloperów było to, że ostatecznie zespół rzekomo uznał, że ciężka praca jest warta wysiłku, a czasami w ogóle nie miał ochoty na pracę. Na przykład Miyake twierdzi również, że zespół „czasami zapominał, że mieliśmy przeprowadzać kontrole i po prostu gubił się w cieszeniu się grą”.

Reżyser Naoki Hamaguchi wymienił już wcześniej chemię w zespole programistów jako główny powód stosunkowo szybkiego powstania ambitnej kontynuacji, mając nawet nadzieję, że zespół będzie mógł pozostać razem przy przyszłych projektach po nieuniknionym finale trylogii. A skoro już o tym mowa, Hamaguchi drażnił się również, że część 3 jest dziś „na tym samym etapie”, co Rebirth, kiedy po raz pierwszy ukazał się Remake.

Jeden ze scenarzystów Final Fantasy 7 Rebirth powiedział, że remake był okazją do „właściwego przedstawienia przyjaźni Aerith i Tify”.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This div height required for enabling the sticky sidebar