Hit enter after type your search item
Onime Marketing

Twoje źródło tricków do gier!

Weterani Obsidian i BioWare wyjaśniają, jak sprzedawcy detaliczni zabili izometryczne RPG: „Prognozowanie oparte na wibracjach”

/
/
/
71 Views

Weterani gatunku wyjaśnili, w jaki sposób firmy detaliczne (Best Buy, Walmart, GameStop i inne) przyczyniły się do śmierci izometrycznych gier RPG.

Josh Sawyer z Obsidian Entertainment – ​​który tak się składa, że ​​jest także reżyserem Fallout: New Vegas, Pentiment i Pillar of Eternity – rozpoczął dyskusję na temat Media społecznościowe, kiedy przypisał śmierć izometrycznych gier RPG wpływowi, jaki sprzedawcy detaliczni wywarli na branżę gier na początku XXI wieku. Zasadniczo Sawyer twierdzi, że sprzedawcy detaliczni stworzyliby samospełniające się proroctwa i obniżyliby zapasy gier niektórych gatunków, co doprowadziłoby do braku sprzedaży, a nie odwrotnie.

„BioWare stworzyło Baldur’s Gate, które dobrze się sprzedało i [Baldur’s Gate 2] sprzedał się bardzo dobrze. Black Isle wyprodukowało Icewind Dale, które również dobrze się sprzedało, ale po ogłoszeniu przez BioWare Neverwinter Nights sprzedawcy detaliczni uznali, że gry ISO 2D są martwe” – wspomina Sawyer. „Świątynia Żywiołu Zła była ostatnią na długi czas.”

Sawyer twierdzi, że często słyszał, jak przedstawiciele handlowi „deklarowali, że gatunek/styl/wygląd jest martwy przy zerowych danych potwierdzających”, co prowadziło do zmniejszenia zapasów danego gatunku, co oczywiście prowadziło do niższej sprzedaży. „Prawdziwie prognozowanie oparte na wibracjach, które zaowocowało samospełniającymi się przepowiedniami” – kontynuuje Sawyer.

Były główny scenarzysta BioWare, David Gaider, również przedstawił swoje spojrzenie na ten problem. „To nie byli tylko sprzedawcy detaliczni” – Gaider wyjaśnia. „Istnieje „mądrość branżowa”, która wkrada się do zespołów programistów, gdzie niektóre rzeczy są po prostu uznawane za martwe lub zbyt staromodne, i nie można zaprzeczyć tej pewności, dopóki nie pojawi się ktoś inny i nie udowodni, że jest to w 100% nieprawdziwe”.

Izometryczne gry RPG mogły mieć okres zastoju wywołanego pozornie bezsensownymi prognozami sprzedaży, ale podgatunek ten jest teraz bardziej popularny niż kiedykolwiek dzięki miażdżącemu sukcesowi Baldur’s Gate 3. Pracownicy Larian Studios wyrazili nadzieję, że inne zespoły wskażą wydawcom Baldur’s Gate 3, aby mogli pozyskać fundusze na inne, dziwniejsze gry RPG. Sam Josh Sawyer powiedział, że jest otwarty na stworzenie trzeciej izometrycznej gry Pillars of Eternity, pod warunkiem, że będzie dostępny budżet wielkości Baldur’s Gate 3.

Chcieć więcej? Zobacz nasze najlepsze gry RPG listę, aby znaleźć innych mistrzów gatunku.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This div height required for enabling the sticky sidebar