Oto najlepszy tryb graficzny dla Marvel’s Spider-Man 2
Marvel’s Spider-Man 2 już prawie tu jest – niecałe 24 godziny pozostały do premiery 20 października, wyłącznie na PlayStation 5. Gra bardzo nam się spodobała – możesz przeczytać Informator gier Recenzja Marvel’s Spider-Man 2 tutaj – i nie możemy się już doczekać, co myślą o niej nasi odbiorcy. Mamy mnóstwo pozbawionych spoilerów wskazówek dotyczących Marvel’s Spider-Man 2, które możesz przeczytać, zanim rozpoczniesz kolejną przygodę ze pająkami, ale tutaj chcę omówić, który moim zdaniem jest najlepszym trybem graficznym w grze.
Zanim zagłębię się w szczegóły technologii stojącej za różnymi ustawieniami wizualnymi Marvel’s Spider-Man 2, opracowanymi przez twórcę Insomniac Games, chcę to poprzedzić stwierdzeniem, że najlepszy tryb graficzny wymaga telewizora lub monitora z częstotliwością odświeżania 120 Hz. Wiele monitorów robi to od lat, a od premiery generacji PlayStation 5 w 2020 roku na rynku pojawia się coraz więcej telewizorów obsługujących tę częstotliwość odświeżania (ale co prawda kosztują niezłego grosza).
Jeśli nie masz telewizora lub monitora z częstotliwością odświeżania 120 Hz, nie przejmuj się – zarówno standardowa rozdzielczość Fidelity (rozdzielczość 4K przy 30 kl./s), jak i wydajność (dynamiczna rozdzielczość 4K z docelową częstotliwością 60 kl./s) wyglądają i działają świetnie, więc możesz’ nie pójdzie źle.
Table of Contents
Najlepszy tryb graficzny dla Marvel’s Spider-Man 2
Jeśli nie interesuje Cię żaden powód, oszczędzę ci kłopotów: najlepszym trybem graficznym dla Marvel’s Spider-Man 2 jest Fidelity z VRR (Smoothed) i trybem 120 HZ ustawionym na Auto. Jak możesz sobie wyobrazić, aktywacja wszystkich tych funkcji wymaga telewizora lub monitora 120 Hz ze zmienną częstotliwością odświeżania i rozdzielczością 4K.
Porozmawiajmy o tym dlaczego.
Większość graczy jest zaznajomiona z grami w 30 FPS i 60 FPS. Gracze konsolowi mają zazwyczaj do wyboru dwie możliwości w tej generacji: 30 klatek na sekundę jest zazwyczaj ukierunkowane na wyższą, bardziej imponującą wizualnie rozdzielczość, a 60 klatek na sekundę traci pewną wierność wizualną, aby utrzymać wysoką liczbę klatek na sekundę. Jednak niektórzy programiści, na przykład Insomniac Games, wykorzystują technologię stojącą za częstotliwością odświeżania 120 Hz, aby zapewnić rozgrywkę z szybkością 40 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K. I co dziwne, 40 FPS to w zasadzie połowa drogi między 30 FPS a 60 FPS, chociaż matematyka podpowiadałaby, że jest inaczej.
Przy 60 FPS lub przy częstotliwości odświeżania 60 Hz pomiędzy każdą klatką występuje około 16,67 milisekund. Przy 30 FPS lub przy częstotliwości odświeżania 30 Hz pomiędzy każdą klatką występuje około 33,3 milisekundy. Przy 40 FPS lub przy częstotliwości odświeżania 40 Hz pomiędzy każdą klatką występuje około 25 milisekund, a półmetek między 16,67 milisekundą a 33,3 milisekundą wynosi dokładnie 25 milisekund. Właśnie dlatego 40 FPS, czyli 40 HZ, to połowa drogi między 30 FPS a 60 FPS w grach. W rezultacie, chociaż tylko 10 klatek lub HZ jest wyższe niż 30, gra w 40 FPS będzie znacznie bliższa graniu w 60 FPS, niż można by się spodziewać.
Zwykle, aby przekroczyć 30 klatek na sekundę w grze, musisz poświęcić część wierności wizualnej, którą uzyskałeś w innym przypadku. Ponieważ jednak Insomniac Games korzysta z telewizorów i monitorów 120 HZ, aby grać w 40 klatkach na sekundę, gracze mogą nadal zachować wszystkie piękno i funkcje wizualne trybu Fidelity w grze Marvel’s Spider-Man 2, grając z większą liczbą klatek na sekundę. Insomniac Games idzie o krok dalej, jeśli chodzi o graczy posiadających telewizory lub monitory obsługujące technologię VRR.
Przy włączonej funkcji VRR możesz wybrać opcję Wygładzona, która zachowa rozdzielczość i stałą liczbę klatek na sekundę, lub Nieograniczona, która umożliwi niższą rozdzielczość osiągnięcie wyższych, bardziej zmiennych częstotliwości klatek. Osobiście wolę wersję Smoothed, aby zachować wspaniałą grafikę 4K Marvel’s Spider-Man 2, ale po przetestowaniu obu nie można się pomylić.
Oto jak wyglądają ustawienia trybu graficznego Insomniac Games w Marvel’s Spider-Man 2:
- wierność: Ten tryb obsługuje 30 klatek na sekundę i zapewnia najwyższą jakość i rozdzielczość obrazu. Wszystkie funkcje śledzenia promieni są włączone, łącznie z odbiciami ze śledzeniem promieni, śledzeniem promieni na wodzie i wnętrzami okien ze śledzeniem promieni. Wszystkie systemy graficzne działają na maksimum, włączając w to gęstość pieszych, natężenie ruchu i szczegółowość włosów.
- Wydajność: Ten tryb obsługuje 60 klatek na sekundę. Zawiera funkcje śledzenia promieni, które są uproszczone w niektórych przypadkach użycia. W niektórych obszarach natężenie ruchu pieszego i ruchu może być zmniejszone, a drobne detale mogą zostać uproszczone.
- VRR: Po odpowiednim ustawieniu w ustawieniach konsoli użyj zmiennej częstotliwości odświeżania kompatybilnego wyświetlacza, aby poprawić rozdzielczość lub liczbę klatek na sekundę w zależności od rozgrywki.
- Wygładzone zachowa rozdzielczość i docelową stałą liczbę klatek na sekundę. Nieograniczone umożliwi niższą rozdzielczość kierowanie na wyższą, bardziej zmienną liczbę klatek na sekundę.
- Odpowiednie ustawienie można znaleźć w PS5 w Ustawieniach -> Ekran i wideo -> Wyjście wideo -> VRR.
- Tryb wyświetlania 120 Hz: Po odpowiednim ustawieniu w ustawieniach konsoli użyj częstotliwości odświeżania 120 Hz kompatybilnego wyświetlacza, aby zmniejszyć opóźnienia wejściowe i umożliwić wyższą liczbę klatek na sekundę. Docelowa liczba klatek na sekundę w trybie graficznym „Fidelity” została zwiększona do 40 klatek na sekundę. Jeśli włączona jest także funkcja VRR, liczba klatek na sekundę będzie jeszcze większa i będzie się różnić w zależności od rozgrywki.
- Odpowiednie ustawienie systemowe można znaleźć w PS5 w Ustawieniach -> Ekran i wideo -> Wyjście wideo -> Włącz wyjście 120 Hz.
- Dostosowanie tego ustawienia dotyczy wszystkich miejsc zapisu.
Chcę zauważyć, że na koniec powinieneś po prostu używać preferowanych ustawień wizualnych i trybów graficznych – nie ma dobrej ani złej odpowiedzi, ale spędzam zbyt dużo czasu na majstrowaniu przy tego typu ustawieniach i technologiach i chciałem mam nadzieję, że przedstawię wam łatwy do zrozumienia przewodnik, który wyjaśni, który moim zdaniem jest najlepszym trybem graficznym w Marvel’s Spider-Man 2. Jeśli macie jakieś pytania, zadajcie je w komentarzach poniżej!
W międzyczasie przeczytaj Informator gier Zrecenzuj Marvel’s Spider-Man 2, a potem przeczytaj Informator gier bez spoilerów wskazówki, które warto znać przed rozpoczęciem gry Marvel’s Spider-Man 2. Następnie przeczytaj o łatce pierwszego dnia do Marvel’s Spider-Man 2, a następnie zapoznaj się z tą historią o tym, jak według Insomniac Games powinien działać tryb Marvel’s Spider-Man 2 New Game Plus ukaże się pod koniec tego roku.