Obecnie witryny sklepów z grami mobilnymi są już zapełnione klonami popularnych gier. Są bardziej rozpowszechnione niż kiedykolwiek wcześniej, a każdego dnia pojawia się ich coraz więcej. Teraz, dzięki rozwojowi gier AI, proces klonowania popularnych gier staje się coraz prostszy i szybszy. Te nowe narzędzia są imponująco szybkie, ale jak już wiemy, istnieje całe moralne pole minowe, w którym można poruszać się po tworzeniu gier opartych na sztucznej inteligencji.
Nie powstrzymuje to jednak znanych programistów od zachęcania do korzystania z niego jako narzędzia do szybkiego prototypowania i tworzenia pomysłów na gry. Kiedy Javi Lopez zamieścił na swoim koncie na Twitterze post o klonie Angry Birds, który zaprojektowali przy pomocy Midjourney, Dall-E 3 i GPT 4, Kierownik projektu Angry Birds, Leshokunin, skontaktował się z nami kilkoma słowami zachęty.
Midjourney, DALL•E 3 i GPT-4 otworzyły świat nieskończonych możliwości. Właśnie zakodowałem „Angry Pumpkins 🎃” (wszelkie podobieństwo jest całkowicie przypadkowe 😂) używając GPT-4 do całego kodowania i Midjourney / DALLE do grafiki. Oto podpowiedzi i proces, który zastosowałem: pic.twitter.com/st3OEhVVtK31 października 2023 r
„Oczywiście nie można oczekiwać, że przy obecnym stanie technologii stworzy się hitową grę. Na pewno będzie Cię ograniczać technologia, a nie własne umiejętności” – zauważają.
„Ale w przypadku szybkich pomysłów, prototypów i gier jest to rewolucja. Postrzegam to również jako świetną alternatywę dla Scratcha, aby dzieci mogły bawić się pomysłami”. Scratch to oprogramowanie do tworzenia historii, gier i animacji dla dzieci, które pozwala im rozwijać umiejętności korzystania z mediów i chociaż nie można sprzeciwić się takiej aplikacji do tworzenia gier AI, mam wrażenie, że ideał nie jest tam, gdzie powinien się skończy.
„Mam nadzieję, że więcej platform spróbuje zamienić to w ofertę” – mówi kierownik projektu Angry Birds.
Połączenie technologii takiej jak Lopez z pewnością mogłoby pomóc w prototypowaniu gier, ale rodzi nie tylko obawy o stan mobilnych witryn sklepowych i studiów gier, które chcą chronić swoją własność intelektualną, ale także małych niezależnych twórców, którzy nie chcą włączać sztucznej inteligencji do swoich gier. swoich rurociągów i po prostu nie mogą wypuszczać gier tak szybko, jak reszta, którzy to robią.
Lopez twierdzi, że w swojej upiornej grze Angry Pumpkins użyli GPT 4 do „całego kodowania”, a grafikę zapewniły Dall-E i Midjourney. Dzielą się nawet wskazówkami używanymi do dostosowania każdego z nich do ich wizji, ale prawdopodobieństwo, że wiedza ta nie zostanie wykorzystana do przejęcia istniejącej własności intelektualnej, zremiksowania jej i przekazania dalej, wydaje się niskie. W przypadku mobilnych witryn sklepowych, które już znajdują się w centrum uwagi jako miejsca, w których znajdują się „sklonowane” wersje popularnych gier niezależnych, może to powodować dalsze bóle głowy.
Hollow Knight Silksong jeszcze nie ukazał się, ale jego „klony” wskazują na problemy, z jakimi borykają się mobilne witryny sklepowe.