Jak zespół odpowiedzialny za Cyberpunk 2077: muzykę do Phantom Liberty stworzył ścieżkę dźwiękową do thrillera szpiegowskiego
Deweloper Cyberpunk 2077, CD Projekt Red, Netflix i Milan Records, w końcu wydali Cyberpunk: Edgerunnerzy ścieżkę dźwiękową, w tym piosenkę przewodnią Franciszka Ferdynanda „This Fire”. Na ścieżce dźwiękowej znajduje się także piosenka końcowa „Let You Down” Dawida Podsiadło oraz inne utwory, które można usłyszeć w limitowanej serii anime, takie jak „Whatever It Takes” kompozytora Akiry Yamaoki i nie tylko. Ścieżkę dźwiękową, na której znalazła się także muzyka kompozytorów Marcina Przybyłowicza i PT Adamczyka, można już dziś odtwarzać strumieniowo, ale CDPR ujawniło, że wydanie winylowe ukaże się na początku 2024 roku. zamówienia w przedsprzedaży są już otwarte.
Wydanie Edgerunnerzy ścieżka dźwiękowa jest następstwem debiutu gry Cyberpunk 2077: Phantom Liberty w zeszłym miesiącu, wraz z wydaniem standardowej i Deluxe Edition partytury Phantom Liberty. Można posłuchać Tutaj znajdziesz ścieżkę dźwiękową Deluxe Phantom Liberty i Edgerunnerzy ścieżka dźwiękowa tutaj.
Aby towarzyszyć dzisiejszym wiadomościom muzycznym, rozmawialiśmy z kompozytorami CDPR PT Adamczykiem i Jackiem Paciorkowskim na temat ścieżki dźwiękowej do gry Cyberpunk 2077 i jej rozszerzenia Phantom Liberty, Edgerunnerzy ścieżka dźwiękowa i wiele więcej.
Table of Contents
Jak CDPR stworzyło muzykę do uniwersum Cyberpunka 2077
O ile moja rozmowa z Adamczykiem i Paciorkowskim dotyczyła głównie Phantom Liberty i Edgerunnerzy partytury, ponieważ nie rozmawiałem z nimi o Cyberpunku 2077, byłem ciekaw, jak po raz pierwszy podeszli do muzyki tego uniwersum. Adamczyk twierdzi, że chodziło o obranie kierunku Cyberpunka, który jego zdaniem jest mocno zakorzeniony w muzyce lat 80., i przeniesienie go do lat 90.
„Chcieliśmy mieć taką przewagę w naszej muzyce, a ona może oznaczać wiele różnych rzeczy, ale dla nas była to muzyka, na której dorastaliśmy” – mówi Adamczyk, odnotowując inspiracje z Wielkiej Brytanii, takie jak The Prodigy i europejskie techno scena końca lat 90. „Na początku mogło to być trochę ograniczające, ponieważ bardzo trudno jest zachować subtelność i podkreślać rzeczy, mając cały czas grającą cztery stopy na podłodze, ale to był nasz sposób na wyciśnięcie piętna w tym gatunku jako całość i naprawdę różnicująca nasze podejście do cyberpunku [the genre] z tego, co już było i co zostało tak dobrze zrobione w przeszłości.”
Adamczyk twierdzi, że kiedy przyszedł czas na opracowanie ścieżki dźwiękowej do Phantom Liberty, proces był zupełnie inny, a mianowicie zespół muzyczny zaczął od rozmowy z reżyserem narracji gry, Igorem Sarzyńskim. Opisał całą fabułę Phantom Liberty, przez co przejdą postacie takie jak Solomon Reed, Somi i Prezydent Rosalind Myers i nie tylko. Adamczyk twierdzi, że ścieżka dźwiękowa do Cyberpunka 2077 została napisana wraz z rozwojem gry, łącznie z jej historią, podczas gdy CDPR przygotowało już plan Phantom Liberty.
„Pozwoliło nam to osobiście naprawdę skupić się na relacji między Reedem i Somi i potraktować to jako punkt odniesienia dla całej ścieżki dźwiękowej, ponieważ z mojego punktu widzenia, muzycznego punktu widzenia, powiedziałbym, że w zasadzie wyruszamy w tę podróż z Somi , V i Reed razem i to jest główne sedno tej historii” – mówi. „Oczywiście jest tam wątek szpiegowski, ale to jak fantazyjne ubrania, a pod spodem kryje się związek Somi”.
Paciorkowski mówi, że stworzenie thrillera szpiegowskiego w ścieżce dźwiękowej do Phantom Liberty było dość łatwe, ponieważ Adamczyk i reszta zespołu stworzyli już podwaliny pod muzykę tego świata. Dla mnie piosenka przewodnia Phantom Liberty, „Phantom Liberty” Dawida Podsiadło, krzyczy „thriller szpiegowski” z niemal cyberpunkowym podejściem do klasycznej piosenki o Jamesie Bondzie. Zespół zgadza się, zauważając, że to najbardziej nowatorski utwór w gatunku thrillera szpiegowskiego na ścieżce dźwiękowej, ale Paciorkowski twierdzi, że nie podchodzi do pisania i komponowania piosenek w kategoriach „thrillera szpiegowskiego”, który mógłby wykorzystywać klasyczne utwory orkiestry i jazzu z lat 60. i 70., jak to słychać w 007 filmy, mam na myśli. Zamiast tego po prostu napisał o relacjach między bohaterami.
Jeśli chodzi o tych bohaterów, Adamczyk i Paciorkowski opisują relację między Somi i Reedem jako „zimne poczucie tragedii”.
„To nie jest coś operowego w sposobie wyrażania” – mówi Adamczyk. „Jest to dość subtelne, co jest świetne, ponieważ można w nim zastosować wiele dialogów, a w grze jest wiele dialogów, [but] ma też poczucie nierozwiązania”.
Mówi, że nie to miał na myśli, pisząc partyturę Phantom Liberty, ale raczej uświadomił sobie to po napisaniu kilku głównych wskazówek partytury. Ostatecznie chciał pokazać, że Somi i Reed byli kiedyś przyjaciółmi i żałują, że nie znaleźli się w takiej sytuacji, w jakiej byli podczas Phantom Liberty. „Ale trudno zapomnieć przeszłość i to, jak to było w przypadku tej dwójki i myślę, że w innych okolicznościach prawdopodobnie zachowaliby się inaczej”.
Adamczyk wskazuje na tekst Podsiadły do „Phantom Liberty”: „Proszę powiedz mi, że przyniosłeś żelazo” jako wskazówkę, jak musi układać się związek Somi i Reeda, nawet jeśli chcieliby, żeby było inaczej.
Adamczyk opowiada mi, że zespół zapytał Podsiadło o dołączenie do ścieżki dźwiękowej Phantom Liberty ze względu na sposób, w jaki jego głos łączy w sobie „męskość” i męskość z „wielką wrażliwością”, zauważając, że to skrzyżowanie nawiązuje do korzeni „szpiegowskiej” muzyki, którą kojarzymy z gatunek dzisiaj.
Paciorkowski mówi, że w innych momentach procesu skupiał się na muzycznych wskazówkach dla Kurta Hansena i Myersa z Phantom Liberty. „Hansenowi było zdecydowanie łatwiej, bo to oczywiste, prawda? To bandyta, więc chodziło tylko o dodanie do dźwięku powagi i zachłanności, aby jeszcze bardziej wysadzić go na ekranie” – mówi. „W przypadku Myers było to trochę trudniejsze, ponieważ z jednej strony sprawia wrażenie osoby, która ma dobre intencje, ale nadal jej nie ufa się. Chodziło więc o dodanie nuty niepewności”.
Rodzaje wskazówek i podstawowych wysiłków, które wyznaczają muzyczny szlak od Cyberpunka 2077 do Phantom Liberty, również nadawały się do Edgerunnerzyktóry Akira Yamaoka nagrał przy współpracy Adaczyka i zespołu muzycznego CDPR.
„Nie chcę wdawać się w żadne słowa [Yamaoka’s] usta, ale powiedziałbym, że jest to kluczowy składnik i kluczowy czynnik wpływający na wynik Edgerunnerzy było zachowanie tożsamości IP w nienaruszonym stanie” – mówi mi Adamczyk. „Jak powiedziałem wcześniej, naprawdę chcieliśmy mieć własne podejście do gatunku Cyberpunk i jesteśmy co do tego bardzo mocno przekonani. To jest brzmienie, które chcemy wypuścić w wersji CDPR Cyberpunka, stąd wykorzystanie wskazówek z gry podstawowej [in Edgerunners].”
Zakończyłem rozmowę z Adamczykiem i Paciorkowskim zaciekawieni ich pracą w CDPR – nie samą pracą czy tytułem, ale faktem, że są kompozytorami wewnętrznymi w studiu. Omówiłem tutaj sporo muzyki z gier wideo Informator gier a w wolnym czasie studia i firmy zatrudniają niezależnych kompozytorów lub kompozytorów całkowicie niezależnych na podstawie umów i tym podobnych. Kompozytor pisze muzykę, gra zostaje wydana i ich drogi się rozchodzą. Ale w przypadku CDPR Adamczyk, Paciorkowski i reszta zespołu są pracownikami studia.
„Szczerze mówiąc, muszę się uszczypnąć każdego dnia” – mówi Adamczyk. „Myślę, że tak było kiedyś w branży gier. Dwadzieścia, trzydzieści lat temu, myślę, że wiele studiów miało własnych kompozytorów, ale potem branża się rozrosła. I z jakiegoś powodu większość dużych studiów w pewnym sensie porzucił zespół muzyczny. Kiedy nie masz zespołu muzycznego, jest to w pewnym sensie stracona szansa.
Wskazuje na wspólne wysiłki, które mają miejsce poza spotkaniami Teams i Zoom lub formalnie zaplanowanymi dyskusjami – przerwy na papierosa, lunch i nie tylko. Adamczyk twierdzi, że informacje, które może następnie zastosować w muzyce podczas nieformalnych rozmów, „pomogą uczynić muzykę częścią gry”.
Paciorkowski dodaje, że praca w CDPR, zwłaszcza nad takimi projektami jak ścieżka dźwiękowa do Phantom Liberty, „czuje się, jakbym wygrał na loterii”.
„Kiedy jesteś freelancerem, jesteś właściwie odsunięty od całego procesu” – mówi. „[We] jesteśmy w stanie podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące ostatecznego kształtu sceny pod względem muzycznym, więc tak, praca we własnym zakresie to zaleta, która sprawia, że piszesz lepiej”.
Można przesyłać strumieniowo edycję standardową i deluxe ścieżki dźwiękowej do gry Phantom Liberty. The Edgerunnerzy Ścieżka dźwiękowa jest również dostępna do transmisji strumieniowej od dzisiaj, a zamówienia przedpremierowe na wydanie winylowe na początku 2024 roku są otwarte.
Więcej informacji znajdziesz w artykule Informator gier Recenzja Cyberpunka 2077 i potem przeczytanie Informator gier Recenzja Phantom Liberty. Potem przeczytaj Informator gier porady i triki dotyczące Phantom Liberty bez spoilerów, a następnie zapoznaj się z tą historią o powstającej serii Live-Action Cyberpunk.
Czy grałeś w Cyberpunk 2077: Phantom Liberty? Daj nam znać, co o tym myślisz w komentarzach poniżej!