Hit enter after type your search item
Onime Marketing

Twoje źródło tricków do gier!

Jak mówi mi twórca RuneScape o swojej nowej grze MMO, brzmi to jak gra marzeń dla ludzi, którzy chcą „miłej, relaksującej ucieczki” – szczególnie dla fanów RuneScape

/
/
/
76 Views

Twórca RuneScape i założyciel Jagex, Andrew Gower niedawno ujawnił swoją kolejną grę MMO, Brighter Shores, nad którym pracuje w jego nowym studiu Fen Research od około 10 lat. To powiedziawszy, technicznie rzecz biorąc, jeśli oddzieli się czas pracy silnika, prototypowanie i „poważne” tworzenie gier, zajmie to siedem lat.

Usiadłem z Gowerem, aby omówić charakter gry, która ma ukazać się w trzecim kwartale 2024 r., i chętnie przyznałem mu, że nie mogę powstrzymać się od zobaczenia RuneScape w Brighter Shores, ponieważ jest to gra, przy której dorastałem. Im więcej szczegółów podaje, tym jaśniejsze staje się to, że podobnie jak RuneScape jakieś 23 lata temu, Brighter Shores wyraża podstawowy styl i zainteresowania Gowera, od oldschoolowych przygodówek tekstowych, przez lochy dla wielu użytkowników (MUD), po stołowe gry RPG. Jednak nadrzędnym tematem jest „miła, relaksująca ucieczka od rzeczywistości”, która nie przeciąża mózgu.

„Zawsze lubiłem gry oparte na siatce” – Gower mówi o rozpoznawalnym układzie świata w Brighter Shores. „Zawsze uwielbiałem tryby „wskaż i kliknij” i zawsze podobały mi się rozwiązania oparte na siatce. Jeśli więc wziąć pod uwagę te dwie rzeczy, to są dwie rzeczy, które zachowałem i które lubiłem we wszystkim, co robiłem. kiedykolwiek robiłem. Ale silnik jest zupełnie inny.”

Jedną z kluczowych różnic w porównaniu z RuneScape „jest to, że nie opiera się na tykaniu” – kontynuuje. „Więc wszystko dzieje się znacznie szybciej. Jedną rzeczą, którą musiałem wbudować od samego początku, jest prawidłowe przewidywanie po stronie klienta. Dzięki temu klient może przewidzieć, co się stanie, bez konieczności czekania na odpowiedź z serwera, co ponownie sprawia, że ​​całość jest o wiele bardziej responsywna, co znacznie zwiększa liczbę rodzajów rozgrywki, jakie możemy wykonywać.

„Było strasznie dużo rzeczy, które frustrowały mnie w porównaniu z poprzednimi rzeczami, które zrobiłem, i tym razem byłem zdeterminowany, zaczynając od zera, aby rozwiązać trudne problemy, których nie można rozwiązać, jeśli nie zrobi się ich od samego początku. zaczynaj. Zaczęło się od najtrudniejszych elementów, jeśli rozumiesz, co mam na myśli, wiedziałem, że trzeba je zbudować od podstaw.

(Zdjęcie: Fen Research)

Rynek gier MMO jest niezwykle trudny do przebicia – chociaż Gower ma za sobą całkiem spory rodowód i doświadczenie – dlatego zastanawiam się, w jaki sposób Brighter Shores ma nadzieję się wyróżnić i przyciągnąć ludzi. Gower twierdzi, że różnorodność pozostaje kluczowa dla gatunku i uważa, że połączenie jego wiedzy o grach MMO i dzisiejszej technologii może dać dopracowane i fascynujące doświadczenie.

„Jedną z rzeczy, na której naprawdę się skupiłem, co jest dla mnie zupełnie nowe, jest myślenie o tym, jak działa balansowanie” – mówi. „Ogromna liczba arkuszy kalkulacyjnych. Wszystko ma – brzmi to bardzo sucho – ale wszystko wewnętrznie ma jakąś matematyczną podstawę wyjaśniającą, dlaczego tak jest. I nie możesz stwierdzić, kiedy grasz, oczywiście, po prostu czujesz się dobrze. Ale już omówiliśmy każdy szczegół. Dlaczego to działa w ten sposób? Jak tego doświadcza ten użytkownik? W jaki sposób nie zrujnuje to gospodarki? Zdaję sobie sprawę z wielu rzeczy. Na przykład ty aktualizacja tych rzeczy może sprawić, że część treści stanie się przestarzała. Od samego początku usiedliśmy i już. Jak możemy uniknąć problemów, na które zazwyczaj cierpi ten gatunek?”

„To piękna gra” – mówi podekscytowany. „Sam często w to gram wieczorami i bardzo łatwo jest dać się zboczyć z drogi. I fajnie jest zostać zboczonym. Robisz jedną rzecz i wyznaczasz sobie cel. Zrobię to. A potem, myślisz, że ze względu na sposób, w jaki wszystko jest ze sobą powiązane, właściwie to po prostu pójdę najpierw kupić trochę ryb, bo dzięki temu ta druga rzecz będzie trochę łatwiejsza. Więc zrobię to. Więc spadaj. i zaczynasz dostawać trochę ryb, i myślisz: och, właściwie to mam te ryby, więc może powinienem je tutaj ugotować i zrobić coś takiego. I zanim się zorientujesz, masz cztery lub pięć różnych celów wszystko w ruchu na raz.”

Ten rodzaj kaskadowego wyznaczania celów będzie znajomy fanom RuneScape, a także ma posmak tajemnicy kryjącej się za wieloma najlepszymi grami z otwartym światem. Ale to nazwa, Brighter Shores, być może najlepiej odzwierciedla cel, jaki przyświecał Gowerowi.

„Chcieliśmy, a przynajmniej ja chciałem, żeby to była miła, relaksująca ucieczka od rzeczywistości” – mówi. „Coś, co możesz zrobić, gdy masz długi dzień w pracy lub długi dzień w szkole. Chcesz po prostu usiąść, nie angażować zbytnio mózgu i po prostu cieszyć się przyjemną, zabawną grą. Tytuł filmu gra bardzo to odzwierciedla.”

Gower twierdzi, że jego nowa gra MMO nie musi martwić się o inwestorów: „Nie ma wydawców, nikt nie oddycha mi po szyi… Chcę, żeby ludzie cieszyli się moją grą”.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This div height required for enabling the sticky sidebar